La Mulţi Ani,Silviu Tatu! (03.01.1971)

Anul 2021 este unul jubiliar pentru profesorul Silviu Tatu iar pentru mine un prilej de a aduce în prim-plan câteva momente de impact care au marcat această întâlnire providenţială.

Este important de menţionat faptul că am parcurs toate etapele formării profesionale înainte de anul 1989, când în şcoli nu se studia religia iar părinţii mei nu erau creştini practicanţi.Pe Silviu Tatu l-am cunoscut în anul 2007,în calitate de păstor- învăţător al bisericii creştine baptiste Providenţa Oradea.În acest loc se răspundea unei nevoi mai adânci a celor din generaţia mea ,aceea de a umple un gol educaţional şi spiritual. Atmosfera de seminar şi seriozitatea slujitorilor , întâlnite în această comunitate creştină, au fost atuurile care m-au ajutat să iau decizia de a mă poziţiona mai clar faţă de tradiţia creştină protestantă.

O mare calitate a lui Silviu Tatu a fost aceea că reuşea să mărunţească solul conceptual şi cultural al Scripturii aşa încât firava credinţă a începătorului să prindă rădăcini iar faptul că  învăţătura concentrată  şi coerentă a venit prin acelaşi canal a dat un plus de eficienţă procesului de asimilare.Pe parcursul acestui ciclu catehetic care a durat 4 ani,a reuşit să-mi  deschidă suficient de mult perspectiva şi să-mi stârnească curiozitatea cunoaşterii mai aprofundate ,prin lectură şi studiu individual.

Blogul  personal ( https://statu.wordpress.com/2007/06/04/psalmul-1/) şi cărţile autorului Silviu Tatu au fost o altă  interfaţă prin care a continuat   călătoria cunoaşterii, poate a fost chiar maniera lui preferată de a dialoga şi de a răspunde întrebărilor noastre. Am ales câteva dintre preferatele mele pentru acest colaj .

Sper ca Silviu Tatu să reuşescă să identifice nevoile locale de slujire oriunde l-ar conduce chemarea Celui pe care l-a slujit cu devotament şi pasiune în aceşti ani,

La Mulţi Ani binecuvântaţi,în Harul Dătătorului, Silviu !

Leave a comment